Za tapu (prednju ploču na kojoj se svira) se mogu koristiti različite drvene površine, uglavnom šper ploča (što tanje to bolje).
Pojam Flamenko kahon je ustvari noviji izraz, obzirom da cajones potiču iz Perua a flamenko grupe koriste različite kahone, neke sa zategnutim gitarskim žicama a neke sa opuštenim gornjim delom tape (dobija se specifičan slap ton). U Španiji se čak koristi fiberglas za tapu koji je dosta izdržljiviji u odnosu na neko mekše drvo.
Ukoliko je skidanje i zamena tape sa kahona teško izvodljivo, to znači da će ti trebati nov, i to uskoro (odvrtanje i zavrtanje gornjih šrafova tape, udarci, oštećenja) naravno, u zavisnosti od tehnike sviranja.
cajon djembe radionica Košnica 2014
Što je čvršće drvo to je lakši i svetliji zvuk. Mekše drvo ima topliji ton.
Na tapu se naslanjaju snare-žice (sa doboša) ili se zatežu gitarske žice (neko stavlja i bas-žice) u kombinaciji sa/bez zvončića.
Odlično se uklapa u akustičnim aranžmanima (npr. dve akustične gitare i cajon/ bas gitara, akustična gitara i cajon…) ili sa drugim perkusijama (kombinovao sam djembe sa kahonom, dairama i šejkerima) u raznim muzičkim stilovima i različitom ritmu.
A kutija ko kutija- nije sve u pakovanju… ima nešto i u ritmu.
Hey, thanks for sharing so much helpful information with us.
You’re welcome. Spam is not, though.